Maak kennis met het team
Dit zijn alle mensen die zich inzetten voor het Mondriaan Fonds. Zij zorgen dagelijks voor het proces rond jouw subsidieaanvraag, maken resultaten zichtbaar en organiseren activiteiten. Bekijk hier het organogram van het Mondriaan Fonds.
Directie
De directie is verantwoordelijk voor de algemene leiding, de strategische beleidsontwikkeling en externe contacten van het Mondriaan Fonds.
MT
Onze afdelingshoofden vormen samen het managementteam (MT). Samen met de directie zorgen de MT-leden voor een toekomstgericht beleid en samen met de afdelingen zorgen ze voor de praktische uitvoering daarvan.
Staf
Onze stafleden adviseren de directie op een specifiek (vak)gebied of zijn verantwoordelijk voor projecten die het fonds initieert of mede-initieert (bijvoorbeeld de Biennale van Venetië of de Prix de Rome).
Fonds Bureau
Onze collega’s van het fonds bureau begeleiden je aanvraag door het commissieproces. Het fonds bureau bestaat uit de afdeling administratie, de helpdesk, subsidiemedewerkers en receptie.
Administratie
De collega’s van de subsidieadministratie geven de ondersteuning in het aanvraagproces en zijn verantwoordelijk voor de administratieve verwerking van aanvragen. Ook dragen zij zorg voor het adressenbestand.
Subsidiemedewerkers
Het team subsidiemedewerkers zorgt ervoor dat alle aanvragen volledig en op tijd naar de commissie gaan en dat na de vergadering de uitkomst vlot gecommuniceerd wordt met de aanvrager. Je kunt bij een subsidiemedewerker terecht met inhoudelijke vragen, over de regelingen. Kijk in het overzicht of bij de regeling voor de juiste contactpersoon.
Publiek & Communicatie
De afdeling publiek & communicatie is verantwoordelijk voor de informatievoorziening rond subsidiemogelijkheden en voor de organisatie van activiteiten zoals de Prix de Rome, Prospects, HeRe en de Nederlandse inzending voor de biënnale van Venetië. Door goed bereikbaar te zijn via telefoon en mail, via de website, de nieuwsbrief en social media informeren, navigeren en mobiliseren we de (potentiële) aanvragers en het publiek. Via verschillende vormen van voorlichting, publieke bijeenkomsten en de essays luisteren we naar wat er speelt in het veld.
Facilitaire zaken
De afdeling facilitaire zaken beheert het gebouw, zorgt ervoor dat we goed kunnen werken op kantoor, verzorgt de vergaderingen en verwerkt de post.
Financiën
De collega’s van de afdeling financiën zijn onder andere verantwoordelijk voor budgetbeheer en de (jaarlijkse) rapportages van het fonds. Daarnaast controleren ze de begrotingen en de verantwoordingen van aanvragers. Ook zijn ze nauw betrokken bij de effectmeting van fondsbijdragen.
IT & Informatiemanagement
De afdeling IT & informatiemanagement draagt zorg voor de automatisering in de aanvraag- en werkprocessen bij het fonds; het beheer van de aanvraagapplicatie, het netwerkbeheer, maar ook het zorgen voor goedwerkende apparatuur voor de medewerkers. Ook voor praktische vragen over ons aanvraagsysteem staan onze collega’s voor je klaar.
Vragen?
We helpen je graag. Je kunt ons tijdens kantooruren telefonisch bereiken. Een vraag over een subsidieregeling? Mail dan rechtstreeks naar de contactpersoon zoals vermeld bij de regeling.
Foto’s team: Annemieke van der Togt